søndag 5. april 2009

Skal kjøpe speilrefleks kamera og trenger noen tips.

Jeg er en del ute å reiser, og da blir det gjerne tatt veldig mye bilder. Jeg har nå et Canon Ixus Kamera, som jeg stort sett har vært fornøyd med. Det er lite og lett og ta med seg når man er ute å reiser. Synes heller ikke bildekvaliteten var så dårlig. Men etter jeg begynte på IKT i læring og lærte mer om bildebehandling og alle disse tingene, skjønte jeg at det kanskje var på tide å kjøpe et nytt kamera. Da jeg så hvor gode bilder man kunne få ved et digitalt speilrefleks kamera. Så jeg har vært inne å kikket på noen digitale speilreflekskamerar, men vet ikke helt hvem jeg skal kjøpe. Som de fleste andre ønsker jeg meg et best mulig kamera til en billigste mulig pris. De kamerane jeg har kikket på er blant annet Canon EOS 450, som har fått mye god omtale. Men som også er den dyreste modellen av de jeg har kikket på. Av andre kamerar har jeg også sett på Canon EOS 1000D, Nikon D40 og Nikon D60. Er det noen som har noen av disse kamerane og kan anbefale de? Eller er det noen som har noen andre speilrefleks kamerar som de kan anbefale, som selvsagt ikke er alt for dyre. Alle tips og anbefalinger taes imot med tak.

2 kommentarer:

  1. Hei, jeg var igjennom den runden med veiing for og imot..hvilket kamera passer meg og mitt bruk i november. Jeg endte opp med å kjøpe Canon EOS 1000D.De ulikhetene du finner på 1000D og 450 er ikke verdt 2500kr.Til normalt bruk kan man ikke se forskjell på bildekvaliteten... Den største forskjellen er skjermen som er en halv tomme større på 450... også tar det flere bilder pr sekund.. et tror jeg. Det er også en liten forskell på linsa, en stabilisator hvis jeg husker riktig, men jeg har begge linsene og ser ikke forsjkell på bildene.Må også si at både jeg og en venn kjøpte kamera på forskjellige butikker og på begge steder argumenterte selger med at kameraene var bygget opp på samme kamerahus.En bekjent har 450, vi har sammenlignet bilder og muligheter på kamera og er enige om at jeg gjorde det beste kjøpet! Jeg ga 3000 kr på Japan foto og fikk en foto bok med på kjøpet..så nå kan jeg snart lage bok med bare 1000D bilder.. Spennende! Hilsen super fornøyd !

    SvarSlett
  2. Hei hei. Jeg veide sterkt for imot i forhold til 450D og Nikon D60 (vet de hadde en fin pakke med denne på Fotoknudsen i januar). Endte på 450D siden en venn av meg hadde dette, og at vi på denne måten kunne byttelåne objektver og sånn. Dessuten har jo Hans Olav Canon så lett å spørre om hjelp. Jeg er godt fornøyd med kamerat og kanskje spesielt batterilevetiden. menyene er også ganske gode å finne frem på. Lykke til hvis du ikke allerede har kjøpt!!

    SvarSlett